Szukaj na tym blogu

piątek, 12 lipca 2019

Disulfiram - przełomowy lek na boreliozę i inne choroby odkleszczowe?

, pacjent dr Kena Liegnera z Pawling w Nowym Jorku obejrzał wykład dr Kim Lewisa na YouTube i poprosił o leczenie disulfiramem. Ten pacjent został zakażony w maju 2008 r. I zdiagnozowano u niego chorobę z Lyme i babeszjozę. Był leczony agresywnie antybiotykami doustnymi, jak również dożylnie gamma globuliną (IVIG), ponieważ jego poziom przeciwciał IgG w surowicy był niski.

Po dziewięciu latach leczenia stan pacjenta znacznie się poprawił. Jednak każda próba zmniejszenia lub zaprzestania stosowania antybiotyków spowodowała nawrót jego objawów wieloukładowych w ciągu dwóch tygodni.

Dr Liegner wyjaśnił pacjentowi, że nie przeprowadzono badań nad disulfiramem w leczeniu boreliozy. Zgodził się jednak leczyć pacjenta z odpowiednim monitorowaniem badań laboratoryjnych. Pacjent rozpoczął disulfiram 500 mg na dobę i jednocześnie przerwał swój poprzedni schemat antybiotyków. Po czterech miesiącach stosowania tego schematu pacjent oświadczył: „Jestem wyleczony!” I przerwał leczenie.,,

,,Jak dotąd, moje doświadczenie kliniczne z disulfiramem nie jest duże , ale wyraźnie widzę korzyści, jak również reakcje Herxheimera. Z powodu reakcji Herxheimera najlepiej zacząć powoli. Lek jest dostępny w tabletkach 250 mg i 500 mg. Początkowe dawki wynoszą zazwyczaj 67,5 mg lub 125 mg co trzy dni, przy rosnących dawkach co dwa tygodnie, jeśli są dobrze tolerowane. Pełna dawka dla przeciętnego dorosłego wynosi 500 mg na dobę.,,



2 komentarze:

  1. Od 15.01 20r zacząłem przyjmować Antikol, na razie biorę 125mg codiennie /przez 10 dni brałem co drugi dzień/. Czekam na jakieś efekty, jak do tej pory czuję się dobrze.
    Boreliozę złapałem w lipcu 2018 Od września brałem standardowe antybiotyki, swa razy po dwa tygodnie. Po odstawieniu nawrót objawów. Od stycznia do lipca 2019 brałem antybiotyki wg met. ILADS u dr. Kurkiewicza w W-wie. Po pół roku, w grudniu badanie wykazało czynną boreliozę. Dr. wprowadził mi kurację Anticolem,-jestem królikiem doświadczalnym. :-))) Nic nie ryzykuję, a do zyskania jest dużo. Zobaczymy efekty.

    OdpowiedzUsuń